Hoe werkt het?

 

Wij werken met kant-en-klare lijsten die vooraf bij de organisatie opgehaald moeten worden.

1 lijst is voor 50 artikelen. Max. 2 lijsten per verkoper, we geven max. 250 lijsten uit, dus op=op!

Bij een najaarsbeurs worden alleen herfst- en winterspullen ingenomen en bij een zomerbeurs wordt alleen zomerkledij.

Behalve (merk)kinderkleding (maat 68-176) kunt u ook zwem-, sport- en nachtkleding en schoenen inleveren. Tevens speelgoed en natuurlijk baby artikelen, mits in goede staat.

Knuffels, tassen/rugzakken, cd's/dvd's, ondergoed en zwangerschapskleding worden niet meer voor verkoop aangeboden!

Op de lijst vult u de omschrijving in van het artikel, de maat, de kleur en de prijs. Bij de lijst zitten etikettenvellen met corresponderende artikelnummers als op de lijst. Daar vult u ook dezelfde gegevens op in. Om de prijskaartjes in de kleding te schieten hebben we textieltangen te leen. Kijk voor alle richtlijnen even op het tabblad 'regels'.

De voorbereidingen beginnen circa 6 weken voor de beurs. U kunt dan via mail een afspraak maken om een lijst te komen halen, een textieltang te reserveren of als u nog vragen heeft durf te vragen.

Ons mailadres is: kinderkledingbeursmargraten@hotmail.nl

Tel: 06 - 13 76 35 01

 

De zaterdag voor de beurs levert u uw spullen gelabeld in bij gemeenschapshuis Oos Heim in Margraten (Clermontstraat 10).

Wij werken met veel vrijwilligers die de kleding sorteren op maat, speelgoed op soort etaleren en een mooie afdeling baby-artikelen maken. Het wordt uiteindelijk een grote winkel!

De kosten zijn € 2,50 per lijst. Dit zal meteen bij het afhalen van de lijst betaald moeten worden.

Verder gaat 30% naar de organisatie, 70% krijgt u op zondagavond uitgekeerd met de overgebleven artikelen.

De opbrengst van de beurs gaat elke keer naar diverse lokale goede doelen (zie rubriek het goede doel).

 


Onze voor- en najaarsbeurs hebben een goede naam opgebouwd. Om dat zo te houden blijven wij strengere eisen stellen aan de inbreng:

  • alles moet schoon en compleet en verkoopbaar zijn. Spullen die niet aan deze eis voldoen worden niet tentoongesteld en krijgt u na de beurs retour.
  • indien het een voorjaarsbeurs betreft worden alleen zomerspullen ingenomen, winterkleding wordt niet uitgestald, uiteraard geldt voor de najaarsbeurs het tegenovergestelde. 
  • behalve (merk)kinderkleding (maat 68176, zwem-, sport- en nachtkleding, schoenen) kunt u ook speelgoed (puzzels, spellen, keukentjes, garages, boeken, babyspeelgoed, originele cd’s, cd-roms, dvd’s e.d.), babyartikelen (badjes, boxen, bedjes, kinderwagens), kinderfietsen, autostoeltjes, kindermeubilair etc. etc. bij ons inbrengen, mits in goede staat.
  • Knuffels, tassen, ondergoed en zwangerschapskleding worden niet meer voor verkoop aangeboden! 

 

U bepaalt zelf de verkoopprijs. Graag geen rare bedragen van bijvoorbeeld 4,99! Rond de bedragen af, dat scheelt tijd voor iedereen. Bij de afrekening wordt door ons 30% ingehouden. Bij duurdere artikelen (kinderwagen, box of bed) kan evt. een minimumprijs bij de organisatie worden doorgegeven. Dus niet op etiket vermelden. 

 

U krijgt van ons mee: 

  1. een lijst met artikelnummers (oude lijsten zijn niet meer geldig - maximaal 2 lijsten per verkoper)
  2. stickers met daarop lijst + artikelnummer
  3. evt. een textieltang met plastic haakjes 
  4. lege kartonnetjes
  5. draagtasje (deze gaarne retour)

 

Op de lijst noteert u een korte omschrijving van het artikel.

Op de bijbehorende sticker schrijft u precies dezelfde gegevens als op de lijst:

 

 

 

Deze sticker plakt u vervolgens op een kartonnetje.

U schiet dan met de textieltang een plastic haakje door het kartonnetje en het kledingstuk. Let op! De textieltang kan gaatjes veroorzaken, dus het liefst in de etiketten van de kleding “schieten”. 

S.v.p. bij twee- of meerdelige setjes (ook bij pyjama’s) de losse delen aan elkaar “schieten”, dit om zoekraken te voorkomen en duidelijk vermelden op kaartje dat het artikel uit meerdere delen bestaat! Jurken, jassen en meerdelige setjes worden opgehangen. U hoeft deze niet op hangers aan te leveren, mag wel! Maar wij kunnen niet garanderen dat u uw hangers dan terugkrijgt. 

 

De kosten zijn € 2,50 per lijst. Dit zal meteen bij het afhalen van de lijst betaald moeten worden. Er worden max. 250 lijsten uitgegeven, op=op!

Verder gaat 30% naar de organisatie, 70% krijgt u op zondagavond uitgekeerd met de overgebleven artikelen.

 

Bij speelgoed en aanverwante artikelen plakt u de sticker ook eerst op een kartonnetje en dan met plakband op het voorwerp. De stickers gaan vaak moeilijk eraf en brengen dan beschadigingen aan. Wilt u bij spellen en puzzels ervoor zorgen dat deze zijn dichtgeplakt! Als u speelgoed inlevert, zorg dan ervoor dat het ook werkt en compleet is!!!

 

Spullen kunnen op zaterdag voor de beurs tussen 14.00 en 18.00 uur ingeleverd worden. Dit kan in gemeenschapshuis Oos Heim in Margraten (Clermontstraat 10).

Liefst de artikelen in dozen/tassen aanleveren die u niet meer terug hoeft!

 

Uitbetaling en het ophalen van de spullen is op de beursdag tussen 17.30 en 18.00 uur! Zorg dat u niet te laat komt!

Wij hebben geen opslagmogelijkheid.

 

Hebt u nog vragen neem dan contact op met:

Nicole Kaelen 06-13763501 of kinderkledingbeursmargraten@hotmail.nl of kijk op onze website: www.kinderkledingbeursmargraten.jouwweb.nl

 

*De textieltangen zijn te leen, dus s.v.p. binnen de afgesproken termijn terugbrengen met de overgebleven kartonnetjes en plastic strips! Niet gebruikte lijsten graag meteen retour!

 

 

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb